&Tradition lampa wisząca P376 - KF2 biała
Opis
&Tradition lampa wisząca P376
Jørgen Kastholm (1931-2007) i Preben Juhl Fabricius (1931-1984) kierowali się wspólną misją uczynienia formy czystą pochodną funkcji. Obaj byli architektami, ukończyli Duńską Szkołę Architektury Wnętrz, gdzie studiowali pod kierunkiem Finna Juhla, a następnie u Arne Jacobsena. Lampa wisząca P376 jest doskonałym przykładem subtelnego architektonicznego podejścia do projektowania duetu Kastholm & Fabricius.
Lampa pierwotnie została zaprojektowana w 1963 roku. Jej konstrukcja zbudowana jest w oparciu o pięć koncentrycznych kloszy tworzących gradację krzywizn w kierunku środka lampy. Jej charakterystyczna konstrukcją emituje miękkie, rozproszone światło. Dyskretne rozmieszczenie kloszy i jedwabiste wykończenie z aluminium tworzą spójną i ekspresyjną zarazem bryłę a jej kształt przywodzi na myśli kultowe duńskie projekty z połowy ubiegłego stulecia.
Materiał:
lakierowane aluminium
Kolor:
biały
Wymiary:
- średnica: 70 cm
- wysokość: 28 cm
Parametry techniczne:
- przewód: tekstylny 600 cm
- napięcie: 220-240V 50HZ
- źródło światła: E27 max. 150W (brak w zestawie)
Certyfikaty:
CE, IP20, Class II
Sposób czyszczenia:
czyścić miękką, suchą szmatką. Zawsze wyłączaj zasilanie elektryczne przed czyszczeniem
Producent: &Tradition | Dania
Projekt: Fabricius & Kastholm
Preben Juhl Fabricius (1931-1984) (po lewej) i Jørgen Kastholm (1931-2007) (po prawej) kierowali się wspólną misją uczynienia formy czystą pochodną funkcji. Obaj byli architektami i ukończyli Duńską Szkołę Architektury Wnętrz, gdzie studiowali u Finna Juhla, a następnie u Arne Jacobsena. Choć współpracowali przez niecałą dekadę, tworząc tylko kilka projektów, Fabricius i Kastholm pozostawili po sobie spuściznę dzieł honorowanych w muzeach na całym świecie — od Museu de Arte w São Paulo po MoMA w Nowym Jorku i Musée d`Art Moderne w Paryżu.
Podczas gdy Fabricius był szkolony jako stolarz, a Kastholm jako kowal, ta równowaga perspektyw pomogła zdefiniować nowy rodzaj luksusu, dodając elegancki aspekt dominującemu funkcjonalizmowi duńskiego modernizmu. Eleganckie, wydłużone kształty, opływowa symetria i nowoczesna mieszanka materiałów charakteryzowały dzieła zamawiane na międzynarodowe lotniska, apartamenty typu penthouse, głośne magazyny lifestylowe, a nawet wczesne filmy o Jamesie Bondzie.