LOUIS POULSEN lampa stołowa PH 3½-2½ GLASS mosiądz
Opis
Louis Poulsen lampa stołowa PH 3½-2½ GLASS mosiądz
Lampa stołowa PH 3½-2½ to synonim fenomenu duńskiego wzornictwa. Należy do, liczącej 30 modeli, serii lamp z trzyczęściowym kloszem. Tym samym Poul Henningsen stworzył nie tylko lampę ale system znany na całym świecie. Zaprojektowana przez mistrza Poul'a Henningsena w 1928 roku, do dziś jest obiektem pożądania koneserów designu, zaznaczając swój status poprzez obecność w muzeach designu, ekskluzywnych hotelach i świadomych domach na całym świecie.
Oprawa PH 3½-2½ zapewnia komfortowe, nieoślepiające światło, modelowane w oparciu o zasadę odblaskowego systemu trójwarstwowych kloszy z których jeden kieruje większość światła w dół, drugi emituje światło boczne skierowane na zewnątrz klosza oraz w kierunku jego rdzenia emitującego delikatny blask w wyniku odbicia.
Białe klosze ze szkła opalowego łagodzą wygląd lampy i oświetlają jej otoczenie doskonałym, harmonijnym i pozbawionym olśnień światłem. Klosze wykonane są z dmuchanego ustnie, trójwarstwowego szkła, które jest błyszczące z zewnątrz a od spodu jest piaskowane matowo. W efekcie światło, które powstaje jest równomiernie rozprowadzane. Oprawka lampy dostępna jest w 3 wersjach: mosiądz, chrom, czarny.
Lampa PH 3½-2½ dostępna jest również jako lampa wisząca i podłogowa.
Materiał:
klosz: białe, opalowe szkło; podstawa: mosiądz, metalizowany
Wymiary:
- średnica: 33 cm
- wysokość: 46,5 cm
Parametry techniczne:
- przewód: biały, plastikowy o dł. 250 cm
- stopień ochrony: IP20, ochrona przeciwporażeniowa I bez uziemienia
- źródło światła: E14 max 60W (brak w zestawie); włącznik na przewodzie
Sposób czyszczenia:
Czyścić miękką, suchą szmatką. Zawsze wyłączaj zasilanie elektryczne przed czyszczeniem
Specyfikacja techniczna:
pobierz TUTAJ
Producent: Louis Poulsen | Dania
Projekt: Poul Henningsen
Poul swoją edukację artystyczną rozpoczął w Szkole technicznej w Fredeiksbergu w Danii w latach 1911-14, a następnie w Wyższej Szkole Technicznej w Kopenhadze w latach 1914-17. Początkowo praktykował tradycyjną architekturę funkcjonalistyczną, ale z biegiem lat jego zainteresowania zawodowe zmieniły się i skupiły się głównie na oświetleniu, dzięki któremu zyskał sławę oraz uznanie na całym świecie.
PH tworzył swoje dzieła w epoce modernizmu, której wpływ jest silnie obecny w każdym z jego projektów. Oprawy oświetleniowe, które stanowią ceniony dorobek twórcy to projekty, które zyskały uznanie na całym świecie i które na stałe zagościły na liście największych ikon designu.