GAN RUGS dywan NUANCES by Patricia Urquiola curve/morski
Opis
GAN RUGS dywany NUANCES by Patricia Urquiola
Kolekcja Nuances składa się z trzech dywanów oraz puf tworzonych ręcznie. Eksperymentując z różnymi kolorami i splotami, Patricia Urquiola odkryła na nowo to, jakie efekty można osiągać przy pracy z wełną, nadając jej nowatorski wygląd niczym powierzchnia kamienia.
Nuances wykorzystuje innowacyjne materiały, splatając ze sobą różne kolory i faktury w ręcznej pracy. Efektem jest połączenie rzemiosła i innowacyjności, a to oddając szacunek dla twórców, zrównoważonej produkcji i etyczności wytwarzania.
Wzór i kolor: linie i łuki/szary, odcienie niebieskiego, turkusowego, zieleni
Materiał: filcowa baza 75% wełna + 25% wiskoza, haft 100% wiskoza
Technika produkcji: filc/haft
Wymiary: 200x300 cm
Przybliżona waga: 18 kg
W odcieniu morskiego dostępne także dywany lines oraz round, a także pufa.
Projekt: GUN RUGS / Patricia Urquiola
Patricia Urquiola jest hiszpańską architektką, która współpracuje z najlepszymi międzynarodowymi markami, takimi jak Agape, Alessi, Axor-Hansgrohe, Baccarat, Boffi, Budri, De Padova, Flos, Gan, Georg Jensen, Kvadrat, Louis Vuitton, Molteni, Rosenthal, Verywood. Na co dzień pracuje we własnym biurze architektonicznym i projektuje głównie showroomy, przestrzenie wystawowe i muzea. Jej projekty to zawsze energetyzująca kompozycja kolorów. Najbardziej znane muzea sztuki współczesnej na świecie, a wśród nich MoMA w Nowym Jorku i Stedelijk w Amsterdamie, wystawiają jej prace.
Jej projekty dla GAN są w ramach projektu społecznego prowadzonego przez markę, wykonywane przez niezwykle zdolne i wrażliwe kobiety z indyjskich wsi, które utraciły zatrudnienie.
GAN RUGS jest częścią hiszpańskiej marki GANDIABLASCA projektującej meble zewnętrzne z wykorzystaniem naturalnych i lokalnych materiałów i ręcznie robionych tkanin. Idea, która jej przyświeca to – współczesny design, tradycyjna produkcja. Markę stworzył José Gandia-Blasco w latach 80-tych XX wieku, chociaż jej początki sięgają 1940 roku, gdy była jeszcze małym rodzinnym biznesem. Wszystko rozpoczęło się od ręcznie robionych tkanin i choć rozgłos marce przyniosła kolekcja mebli – to właśnie miłość do tkanin jest tym, co ją do dzisiaj napędza.
Dzisiaj marka ma dwa główne cele – ręczny proces tworzenia produktów oraz wykorzystywanie naturalnych materiałów.