CARL HANSEN & SON sofa FH436 dąb olejowany różne kolory
Opis
Sofa FH436 Coupé, zaprojektowana przez Fritsa Henningsena w 1936 roku, jest prawdziwym arcydziełem, starannie wykonanym i pełnym osobowości. Ukazując unikalne wyczucie proporcji Henningsena, pomysłowa forma sprawia, że w każdym pomieszczeniu znajdzie się miejsce.
Materiał:
rama - lite drewno (dąb olejowany), siedzisko - pianka i tapicerka (skóra lub tkanina)
- 100 cm
- Głębokość 64 cm
- Wysokość siedziska 42 cm
Podana cena dotyczy krzeseł w wersji wykonanej z olejowanego drewna dębowego z obiciem w grupie cenowej "1".
W przypadku zainteresowania innym wykończeniem drewna lub innym obiciem prosimy o bezpośredni kontakt ze sklepem celem doprecyzowania szczegółów.
Dostępne rodzaje i wykończenia drewna:
Wersja dębowa:
- dąb mydlony
- dąb lakierowany
- dąb olejowany
- dąb olejowany bielony
- dąb barwiony (kolory z palety NCS, dostępny tylko w kolorze czarnym)
Wersja orzechowa:
- orzech lakierowany
- orzech olejowany
Pobierz informator dotyczący dostępnych rodzajów drewna TUTAJ
Dostępne tapicerki:
- Tkaniny – grupy cenowe od 1 do 4
- Skóry naturalne – grupy cenowe od A do C
Pobierz informator dotyczący dostępnych tapicerek TUTAJ
Producent: Carl Hansen & Søn
Projektant: Frits Henningsen
Frits Henningsen (1889-1965) to stolarz, a jednocześnie projektant, który zawsze dążył do osiągnięcia najwyższej jakości rzemiosła. W wieku 22 lat ukończył aplikację stolarską u jednego z najbardziej rozpoznawalnych wówczas stolarzy – I. P Morcka, a następnie podróżował po Europie, aby zdobyć doświadczenie i zainspirować się światowym designem. W 1915 wrócił do Kopenhagi, by tam otworzyć swój własny sklep z meblami. Bazując na opiniach klientów, starał się zrozumieć ich potrzeby i usprawnić procesy produkcji. Jako członek Copenhagen Cabinetmakers Guild, Henningsen stał się organizatorem wystaw meblowych tego okresu, zyskując uznanie za swój perfekcyjny styl i żywą osobowość. Nadawał nowy wyraz tradycyjnym wzorom i czerpał inspirację z francuskiego imperium, rokoko oraz brytyjskich mebli z XVII wieku. Dla Henningsena to właśnie mebel, a nie jego twórca zasługiwał na największy podziw. Prace Duńczyka są zakorzenione w klasycznym rzemiośle o wyrazistej stylistyce, a jego dzieła po dzień dzisiejszy cieszą się szerokim zainteresowaniem.