AUDO COPENHAGEN świecznik KUBUS 4 kość słoniowa
Opis
Mogens Lassen zaprojektował pierwszy wariant serii KUBUS w roku 1962. Przedmioty, które kiedyś produkowane były wyłącznie w niewielkich ilościach i zarezerwowane dla rodziny oraz bliskich znajomych architekta, dzięki firmie AUDO COPENHAGEN, która uzyskała prawa do projektów braci Lassen, dostępne są teraz także dla ciebie. Cała seria KUBUS, od zawsze produkowana w Danii, wśród architektów i koneserów wzornictwa uchodzi za ikonę i absolutną klasykę światowego designu. Motyw metalowego kubika - idealnej bryły sześcianu związanej zarówno z filozofią modernizmu czy funkcjonalizmu, jak i minimalizmu - stanowi podstawę całej kolekcji, wyznaczając jej estetyczny charakter.
Dostępny w kilku kolorach świecznik KUBUS 4 wspaniale prezentować będzie się zarówno na twoim stole, jak i na kominku, czy komodzie. Piękna, prosta forma subtelnie udekoruje wnętrze, wprowadzając do niego powiew klasycznego, skandynawskiego minimalizmu. Do świecznika dokupić można dedykowane świeczki oraz podstawkę zaprojektowaną przez Jacoba Manza. Stworzona z najwyższą dbałością o odpowiedniość względem ikonicznej kolekcji Lassena, wprowadzona została do sprzedaży w roku 2009. Akcesorium chronić ma powierzchnię pod świecznikiem przed kapiącym woskiem i stanowić jego dekoracyjne uzupełnienie.
Materiał:
stal lakierowana
Kolor:
kość słoniowa
Wymiary:
Świeczki: możliwość dokupienia dedykowanych świeczek producenta dostępnych w kolorach:
- białym
- szarym
- czarnym
W opakowaniu znajduje się 15 lub 16 (w przypadku koloru białego) pojedynczych świeczek.
Podstawka: możliwość dokupienia dedykowanej podstawki (21 x 21 cm) dostępnej w czterech kolorach:
- czarny
- biały
- mosiądz
- oksydowana miedź
Zobacz VIDEO:
Projekt: Mogens Lassen & Jacob Manz
Producent: AUDO COPENHAGEN
Mogens Lassen (1901-1987) był jednym z największych i najbardziej wpływowych architektów duńskich, pionierem duńskiego funkcjonalizmu. Inspirację stanowiły dla niego osiągnięcia niemieckiej szkoły Bauhaus, opowiadającej się designem minimalistycznym i szalenie funkcjonalnym. Motyw sześcianu oraz generalne skupienie na geometrii, symetrii i czystości formy, stały się leitmotivem całej jego twórczej kariery.