AUDO COPENHAGEN miska KUBUS CENTERPIECE LARGE mosiądz
Opis
Mogens Lassen zaprojektował pierwszy wariant serii KUBUS w roku 1962. Przedmioty, które kiedyś produkowane były wyłącznie w niewielkich ilościach i zarezerwowane dla rodziny oraz bliskich znajomych architekta, dzięki firmie AUDO COPENHAGEN, która uzyskała prawa do projektów braci Lassen, dostępne są teraz także dla ciebie. Cała seria KUBUS, od zawsze produkowana w Danii, wśród architektów i koneserów wzornictwa uchodzi za ikonę i absolutną klasykę światowego designu. Motyw metalowego kubika - idealnej bryły sześcianu związanej zarówno z filozofią modernizmu czy funkcjonalizmu, jak i minimalizmu - stanowi podstawę całej kolekcji, wyznaczając jej estetyczny charakter.
Miski KUBUS CENTERPIECE stanowią wariację na temat klasycznego świecznika KUBUS będąc jednocześnie funkcjonalnym i szalenie estetycznym przedmiotem do przechowywania. Bezpośrednim twórcą projektu - podobnie jak misek z serii KUBUS BOWL - jest Søren Lassen, który powołał je do życia wzorując się na oryginalnych, koncepcyjnych szkicach Mogensa. KUBUS CENTERPIECE, będąc niższą, bardziej horyzontalną niż klasyczne KUBUS BOWL znakomicie komponuje się z nimi w większe, wielopoziomowe zestawy. Wersja KUBUS CENTERPIECE LARGE to minimalistyczny dodatek, który wyśmienicie sprawdzi się w kuchni jako misa na owoce lub jako dekoracja jadalnianego stołu. Z powodzeniem zasadzić w niej możesz rośliny, wypełnić dekoracjami lub pozostawić pustą ciesząc oczy pięknem uniwersalnej formy.
Materiał:
stal lakierowana
Kolor:
mosiądz
Wymiary:
wysokość: 11,5 cm
szerokość: 23 cm
głębokość: 23 cm
UWAGA: miseczka stanowi osobny element nakładany na sześcienną konstrukcję
Sposób czyszczenia: przecierać wilgotną ściereczkę - nie nadaje się do czyszczenia w zmywarce
Zobacz VIDEO:
Projekt: Mogens Lassen & Søren Lassen
Producent: AUDO COPENHAGEN
Mogens Lassen (1901-1987) był jednym z największych i najbardziej wpływowych architektów duńskich, pionierem duńskiego funkcjonalizmu. Inspirację stanowiły dla niego osiągnięcia niemieckiej szkoły Bauhaus, opowiadającej się designem minimalistycznym i szalenie funkcjonalnym. Motyw sześcianu oraz generalne skupienie na geometrii, symetrii i czystości formy, stały się leitmotivem całej jego twórczej kariery.