FRITZ HANSEN krzesło ANT 3 fornir naturalny różne kolory
Opis
Krzesło ANT to jeden z ikonicznych projektów Arne Jacobsena. Stworzone w 1952 roku dla biurowej kantyny firmy farmaceutycznej Novo Nordisk i wyprodukowane przez markę FRITZ HANSEN miało być lekkie, stabilne i ustawne tak, aby łatwo można było je przenosić oraz przechowywać. Wariant ANT 3 na trzech nogach stanowi oryginalną wersję projektu (później serię uzupełniono o wariant czteronożny). Choć pierwotnie powstało ich tylko 300 sztuk, dzięki swej funkcjonalności krzesła te szybko zyskały popularność i weszły do masowej produkcji stając się klasycznym elementem wyposażenia duńskich domów. Charakterystycznie wycięte, pięknie wyprofilowane siedzisko inspirowane kształtem ciała podnoszącej głowę mrówki wykonane zostało z lekkiego, acz wyjątkowo wytrzymałego, kształtowanego pod ciśnieniem forniru drewnianego dostępnego w wielu wybarwieniach i wykończeniach. Oryginalnie plastikowe, dziś wykonane z chromowanej stali nóżki, przydają całości eleganckiego charakteru. Krzesła ANT stanowiące gratkę dla każdego wielbiciela designu wyśmienicie prezentować będą się przy każdym jadalnianym, czy kuchennym stole, biurku lub blacie roboczym.
Materiał: siedzisko kształtowany pod ciśnieniem, naturalny fornir (rdzeń buk, warstwa zewnętrzna w zależności od wyboru) / podstawa chromowana stal
Dostępne kolory siedziska:
- klon (maple)
- buk (beech)
- jesion (ash)
- wiśnia (cherry)
- sosna oregońska (oregon pine)
- wiąz (elm)
- orzech (walnut)
- dąb (oak)
- dąb ciemny - naturalne, jasne krawędzie (dark stained oak)
- dąb ciemny - barwione, ciemne krawędzie (full dark stained oak)
Struktura siedziska: widoczny rysunek słojów różniący się charakterem w zależności od gatunku drewna
Kolor podstawy: chrom
Wymiary:
- wysokość: 77 cm
- wysokość siedziska: 44 cm
- szerokość: 52 cm
- głębokość: 51 cm
Sztaplowanie: tak
Projekt: Arne Jacobsen (1952)
Producent: FRITZ HANSEN
Arne Jacobsen był jednym z najwybitniejszych duńskich architektów i projektantów XX wieku. Jako pierwszy na Półwyspie Jutlandzkim wcielał w życie idee Bauhausu tworząc realizacje budowlane oraz meble i akcesoria, które w krótkim czasie zyskały status ikon współczesnego designu. Fotel EGG jego autorstwa stał się jednym z symboli kultury wizualnej lat 60. pojawiając się w prestiżowych miejscach publicznych i w mediach. Jego projekty cechujące się najwyższą jakością wykonania, perfekcyjnie opracowanym detalem i dostosowaną do użytkownika formą są cenione przez wielbicieli designu na całym świecie.